AstraZeneca Oy on mukana uudessa Cancer IO -hankkeessa

AstraZeneca Oy on mukana uudessa Cancer IO -hankkeessa, joka käynnistyy osana Business Finlandin Yksilöllistetyn terveyden ohjelmaa. Cancer IO on uusi syöpäimmunoterapiaan keskittyvä huipputason tutkimus- ja innovaatiohanke, jonka kokonaisbudjetti on 10 miljoonaa euroa.

Tämä Helsingin yliopiston koordinoima hanke yhdistää immuno-onkologian (IO) toiminnan Helsingin ja Turun yliopistoissa, kolmessa yliopistosairaalassa ja yhdessä keskussairaalassa, kahdeksassa suomalaisessa yrityksessä, useissa potilasjärjestöissä ja yhdeksässä suurimmassa IO:aan sijoittavassa lääkeyrityksessä. 10 miljoonan kokonaisbudjetilla Cancer IO on merkittävä immuno-onkologiaan keskittynyt pohjoismainen tutkimus- ja innovaatiohanke.

Cancer IO lisää erityisesti suomalaisten IO-osaamista tukemalla alan kotimaista huippututkimusta, liiketoiminnan kilpailukykyä sekä hoidon yksilöllistämistä ja käyttöönottoa tosielämän tietoon perustuvilla tutkimuksilla. Laajemmassa mittakaavassa Cancer IO edesauttaa suomalaisen IO-ekosysteemin ja kansallisen IO-kasvustrategian syntymistä. Tavoitteena on tarjota vaurautta ja hyvinvointia suomalaisten IO-innovaatioiden ja paremman hoidon avulla.

Tiedote julkaistu 11.5.2020, https://cancerio.org/in-finnish/

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Nina Ekholm-Wenberg, puh. 040 3301 209. S-posti: nina.ekholm(at)astrazeneca.com

FI-5850-05-20